"The Demon in the Wood" Leigh Bardugo



"Before he became the Darkling, he was just a lonely boy of extraordinary power." 

"Zanim został Darklingiem, był tylko samotnym chłopcem z niewyobrażalną mocą"  

Być może Ci z was, którzy obserwują mnie na Instagramie, wiedzą jak wielką miłością pałam do twórczości Leigh Bardugo oraz jak bardzo zakochana jestem w  Aleksandrze Morozov. Dlatego nie mogłam się oprzeć tej nowelce, która opowiada o historii z jego dzieciństwa. Jeśli jesteście ciekawi czy warto ją nabyć, zapraszam do czytania 



Czytając trylogię Grisha, bardzo ciężko nie pokochać postaci jaką jest Darkling, jako że, moim zdaniem, jest on jednym z najlepiej wykreowanych czarnych charakterów (dla osób, które planowały lekturę tej serii, bardzo mi przykro za spoiler). Jak wyglądało jakie dzieciństwo? Te pytanie kłębiło się w mojej głowie raz za razem w trakcie czytania, ale na szczęście Leigh Bardugo wyszła nam naprzeciw. 

Iosef. Anton. Stasik. Kirill. Arkady. Eryk. Czy on będzie jeszcze w stanie pamiętać swoje imię własne? Ale imię nie jest ważne, liczy się tylko przetrwanie. A kiedy mama, Madraya jest jedną z najpotężniejszych Grish, a on sam niezwykle rzadkim wzmacniaczem, trzeba być bardzo czujnym. Na kogo wyrośnie samotny chłopiec, który musi ukrywać swoje prawdziwe ja. 

Nowelka ma jedynie 32 strony, ale krótkie opowiadanie daje nam wgląd do świata w jakim żyć musiał mały Darkling i jego matka. Ciągły strach, brak przyjaciół, zamartwianie się o życie swoich bliskich, jak i potomków nauki małej. 

Aleksander bez dwóch zdań był czarnym charakterem, ale trzeba mu przyznać, że od samego początku chciał uczynić świat bezpieczniejszym dla osób takich jak on, Grishów. 

"There is no safe place. There is no haven. Not for us. He understood then. The Grisha lived as shadows did, passing over the surface of the world, touching nothing, forced to change their shapes and hide in corners, driven by fear as shadows were driven by the sun. No safe place. No haven. There will be, he promised in the darkness, new words written upon his heart. I will make one."

Nowelkę możecie nabyć w sklepie Google Play za 4,99zł, co bardzo wam polecam, jeśli interesuję was przywódca drugiej armii :) 

Pozdrawiam, Gabcia 



Komentarze

  1. Wstyd się przyznać ale nie słyszałam jeszcze o tym autorze 🙈

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No coś Ty, nie ma co się wstydzić :) może więcej Ci powie, że ta autorka napisała Szóstkę Wron

      Usuń
  2. Kurczę też nie słyszałam o tej autorce, ale jak przeczytałam, że napisała "Szóstkę Wron" to byłam mega zaskoczona, ponieważ książka stoi na mojej półce i cierpliwie czeka na swoją kolej. :) Muszę się też bardziej zainteresować Darklingiem :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    oliviaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinnaś, chociaż podkreślam, że jak już się zakochasz (a pewnie tak będzie), to jest to mój mąż ;)

      Usuń
  3. O autorce oczywiście słyszałam przy okazji różnych książek, ale jakoś zupełnie nam było nie po drodze. Przykro mówić, ale chyba się to nie zmieni, choć "Szóstka wron" kusi, skoro taka świetna niby jest ;)

    Pozdrawiam ciepło,
    S.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest naprawdę genialna, przynajmniej w moim odczuciu i mogę to powiedzieć o każdej książce Bardugo, którą miałam w łapakach :)

      Usuń

Prześlij komentarz